Návod na vytváranie vlastného obsahu
Napísal: Sob 13 Feb 2010, 14:40
Návod na vytváranie vlastného obsahu
1.časť
Takže pred tým než niečo začneme vytvárať je dôležité vedieť čo všetko na to treba.
1.Nejaký program na vytváranie vecí. Momentálne sú len dva TSR workshop a Delphy CAS unitool. Ja používam Delphy CAS, ale každý si môže vybrať podľa svojho.
TSR workshop -http://www.thesimsresource.com/programs/details/title/TSR%20Workshop%20Public%20Beta/category/sims3/id/112/
Dephy CAS unitool- http://www.modthesims.info/download.php?t=364926
2.Grafický editor, buď GIMP alebo Photoshop. Na obidva si však musíte stiahnuť DDS plugins, pretože to je jediný formát, ktorý Sims 3 prijíma. Stiahnuť ich môžete tu:
GIMP -http://nifelheim.dyndns.org/~cocidius/dds/
Photoshop-http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html
3.Hru sims 3 (ale to vám asi doplo)
Takže už len treba podotknúť, že tento návod nie je na vytváranie meshov, ale iba na vytváranie textúr!
Takže teraz sa môžeme zoznámiť s troma textúrami, ktoré budeme používať.
1.Mask
2.Base texture
3.Clothing specular
Tak ideme na to...
Keď si zapnete Delphy CAS ukáže sa vám asi niečo takéto:
Väčší náhľad: http://img265.yfrog.com/img265/3853/cas1kpia.jpg
V hornej časti máte nápisy: Age (Vek), Gender(Pohlavie), Type (typ)
V našom prípade to bude adult, female a top.
Potom si vyberieme jeden top a klikneme naň. Ak máme vybraté klikneme na ikonku Designs.
Väčší náhľad: http://img513.yfrog.com/img513/5376/cas2j.jpg
Keď sme už v designs, klikneme na ikonku Add new design a tam vyberieme možnosť Add new blank.
Ďalej prejdeme na textures, a už sa dostávame tam kde sme chceli.
Dnes si teda ukážeme čo a ako v textúre Mask.
Ak s ňou chceme niečo robiť, musíme na ňu kliknúť a potom kliknúť aj na ikonku find, ktorá sa nachádza vľavo dole.
Potom vám na obrazovke vyskočí okno s Mask, kliknite na export a textúru uložte kde len chcete ( najlepšie na plochu alebo do samostatného súboru, alebo hocikde kde to ľahko nájdete)
Nezabudnite si ju nejak pomenovať.
Tak keď to je uložené otvoríme si to v akomkoľvek grafickom editore (Ja používam photoshop). Tu vidíme žltú a červenú farbu. Žltá je jeden kanál , červená druhý. V niektorých textúrach mask je aj ružová. alebo zelená. V niektorých sa bohužial nedajú vytvoriť dva kanály.
MASK
Takže si spravíme napríklad pásik a dáme preč to čo tam už je.
Z tohto:
Sa stane toto:
Pred tím než importujeme textúru naspäť vypneme Delphy CAS. Ak ste ho teda nechali zapnutý, a nahodíme všetko znovu. Ak ho totiž necháte dlhšie zapnutý, môže vám ukazovať divné veci.
Ak ste si všetko už nahodili, znova kliknite na mask ale namiesto find, kliknite na replace. V replace vyberiete tú textúru, ktorú ste sami vytvorili a prepíšete s ňou tú pôvodnú. Potom kliknete na Commit.
Textúra je teraz načítaná a tielko sa už zobrazuje z novou textúrou Mask. V ikonke Patterns si ďalej môžete upravovať kanály. Ja som druhému kanálu dala žltú farbu.
Väčší náhľad:http://img10.imageshack.us/img10/7615/cas9.jpg
Ak ste teraz spokojný z výtvorom môžete si ho uložiť na plochu alebo hocikde inde.
Formát uloženia bude packages. Prekopírujte ho teda tam kam patrí . Nakoniec spustite hru a poobzerajte si svoj výtvor.
Pokračovanie nabudúce...
Ak máte nejaké otázky nebojte sa opýtať.
Dúfam, že sa vám návod páči a, že som ho dala do dobrej témy.
1.časť
Takže pred tým než niečo začneme vytvárať je dôležité vedieť čo všetko na to treba.
1.Nejaký program na vytváranie vecí. Momentálne sú len dva TSR workshop a Delphy CAS unitool. Ja používam Delphy CAS, ale každý si môže vybrať podľa svojho.
TSR workshop -http://www.thesimsresource.com/programs/details/title/TSR%20Workshop%20Public%20Beta/category/sims3/id/112/
Dephy CAS unitool- http://www.modthesims.info/download.php?t=364926
2.Grafický editor, buď GIMP alebo Photoshop. Na obidva si však musíte stiahnuť DDS plugins, pretože to je jediný formát, ktorý Sims 3 prijíma. Stiahnuť ich môžete tu:
GIMP -http://nifelheim.dyndns.org/~cocidius/dds/
Photoshop-http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html
3.Hru sims 3 (ale to vám asi doplo)
Takže už len treba podotknúť, že tento návod nie je na vytváranie meshov, ale iba na vytváranie textúr!
Takže teraz sa môžeme zoznámiť s troma textúrami, ktoré budeme používať.
1.Mask
2.Base texture
3.Clothing specular
Tak ideme na to...
Keď si zapnete Delphy CAS ukáže sa vám asi niečo takéto:
Väčší náhľad: http://img265.yfrog.com/img265/3853/cas1kpia.jpg
V hornej časti máte nápisy: Age (Vek), Gender(Pohlavie), Type (typ)
V našom prípade to bude adult, female a top.
Potom si vyberieme jeden top a klikneme naň. Ak máme vybraté klikneme na ikonku Designs.
Väčší náhľad: http://img513.yfrog.com/img513/5376/cas2j.jpg
Keď sme už v designs, klikneme na ikonku Add new design a tam vyberieme možnosť Add new blank.
Ďalej prejdeme na textures, a už sa dostávame tam kde sme chceli.
Dnes si teda ukážeme čo a ako v textúre Mask.
Ak s ňou chceme niečo robiť, musíme na ňu kliknúť a potom kliknúť aj na ikonku find, ktorá sa nachádza vľavo dole.
Potom vám na obrazovke vyskočí okno s Mask, kliknite na export a textúru uložte kde len chcete ( najlepšie na plochu alebo do samostatného súboru, alebo hocikde kde to ľahko nájdete)
Nezabudnite si ju nejak pomenovať.
Tak keď to je uložené otvoríme si to v akomkoľvek grafickom editore (Ja používam photoshop). Tu vidíme žltú a červenú farbu. Žltá je jeden kanál , červená druhý. V niektorých textúrach mask je aj ružová. alebo zelená. V niektorých sa bohužial nedajú vytvoriť dva kanály.
MASK
Takže si spravíme napríklad pásik a dáme preč to čo tam už je.
Z tohto:
Sa stane toto:
Pred tím než importujeme textúru naspäť vypneme Delphy CAS. Ak ste ho teda nechali zapnutý, a nahodíme všetko znovu. Ak ho totiž necháte dlhšie zapnutý, môže vám ukazovať divné veci.
Ak ste si všetko už nahodili, znova kliknite na mask ale namiesto find, kliknite na replace. V replace vyberiete tú textúru, ktorú ste sami vytvorili a prepíšete s ňou tú pôvodnú. Potom kliknete na Commit.
Textúra je teraz načítaná a tielko sa už zobrazuje z novou textúrou Mask. V ikonke Patterns si ďalej môžete upravovať kanály. Ja som druhému kanálu dala žltú farbu.
Väčší náhľad:http://img10.imageshack.us/img10/7615/cas9.jpg
Ak ste teraz spokojný z výtvorom môžete si ho uložiť na plochu alebo hocikde inde.
Formát uloženia bude packages. Prekopírujte ho teda tam kam patrí . Nakoniec spustite hru a poobzerajte si svoj výtvor.
Pokračovanie nabudúce...
Ak máte nejaké otázky nebojte sa opýtať.
Dúfam, že sa vám návod páči a, že som ho dala do dobrej témy.